Plus Blog

Diğer Plus Blog Yazıları

ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur? İnternetten alışverişlerde tüketiciyi korumak ve e-ticaret işlemlerini kayıt altına almak amacıyla oluşturulan ETBİS, 1 Aralık’tan itibaren uygulanmaya başladı. ETBİS platformuna kayıt işlemlerinizi nasıl yapabileceğinizi buradan öğrenebilirsiniz E-Ticaret Sektöründe En Popüler Kategoriler E-ticaret sektörünün son yıllarda çok hızlı büyümesiyle birlikte yat...
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
 26 Aralık
2534 okunma
Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS), hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcıların kayıt altına alınması, e-ticaret verilerinin toplanması ve bu verilerin işlenerek istatistiksel bilgilere dönüştürülmesi amacıyla Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan bilgi sistemidir.

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi’ne (ETBİS) Kayıt ve Bildirim Esasları için Tıklayın...

ETBİS’e nasıl kayıt olunur?

Öncelikle eticaret.gov.tr adresine internet tarayıcınız üzerinden giriş yapmalısınız.

Resimleri daha büyük görüntülemek için resimlerin üzerine tıklamanız yeterli.






Yukarıdaki resimde gördüğünüz ETBIS GİRİŞ bölümüne tıklayın.
ETBIS GİRİŞ bölümüne tıkladıktan sonra karşınıza aşağıda bulunan görseldeki EDEVLET sayfasına yönlendirileceksiniz. 




Şirket sahibinin bilgilerini girdiğinizde ETBİS yönetim sistemine yönlendirileceksiniz.




Yeni kayıt ekle yazısına tıkladıktan sonra aşağıdaki görseldeki gibi  bilgilerin girişini yapmanız gerekecek. Burada internet sitenizin adresini, varsa mobil uygulamanızın adını ve hizmet sağlayıcı bilgilerinizi yazmalısınız.





Yukarıdaki işlemleri tamamladıktan ve Kaydet butonuna tıkladıktan sonra sonra, işletme adı, MERSİS ve Vergi Numaranızın girildiği bölüme geleceksiniz. Eğer yurtdışına da satışınız varsa, alttaki sınır ötesi eticaret satışı kutusunu da işaretleyin.





Mal ve Hizmetler
Bu bölümde e-ticaret sitenizde sattığınız mal ve hizmetlerle ilgili bilgilerin girişini yapmalısınız. 

Yeni kayıt ekle butonuna basın ve sonra aşağıdaki örnek görselde de gördüğünüz gibi işletmenizle ilgili olan kategorileri seçin. Aynı anda birden fazla kategori seçebilirsiniz. İşleminizi tamamladıktan sonra alt tarafta bulunan kaydet butonuna basın.

Sıfır veya ikinci el ürün satıp satmadığınızı da aşağıdaki kutucuklarda işaretlemeniz gerekli.Eğer fiziksel bir mağazanız varsa  aşağıdaki kutuyu işaretleyerek belirtebilirsiniz.





İşletme Türü
Bu bölüm üzerinde işletme türünüzü seçmeniz gerekiyor. B2B, B2C, C2C ya da B2G gibi farklı işletme türlerinden hangisinde yer alıyorsanız bu bölümde seçiminizi yapın.




KEP adresi
Firmaların bir kep adresinin bulunması artık bir zorunluluk haline gelmiştir. İletişim amaçlı edinilen bu adresi de ETBİS paneli üzerine girmeniz gerekmektedir. KEP adresi alabileceğiniz Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcıları web adresleri için tıklayın.


Ödeme / Elektronik Para
Bu bölümde ödeme sistemi olarak çalıştığınız kurumları belirtmeniz gerekiyor. Birden fazla ödeme sistemi ile çalışıyorsanız, ayrı ayrı olarak bu firmaları ekleyebilirsiniz.


Lojistik
Lojistik bölümünde anlaşmalı olduğunuz ve çalıştığınız kargo firmalarını seçebilirsiniz. Aynı anda brden fazla kargo firması seçebilirsiniz.

Bankalar
Bu bölümde çalıştığınız yurtiçi ve yurtdışı bankaları eklemelisiniz.



Veri Tabanları
Bu bölümde eticaret sitenizde bulunan kullanıcıların bilgilerini sakladığınız veritabanı hangi ülke ve şehirde bulunduğunu seçmelisiniz. STOREPLUS ve HEWESO altyapısı kullanan firmalar bu seçenekte Türkiye  İzmiri seçmeliler.

Depolar / Üretim Yeri
Eğer deponuz veya üretim yeriniz bulunuyorsa bu bölümden ekleme yapabiliriniz.


Kayıt Onay
Tüm bilgilerin girişi tamamlandıktan sonra kayıt işleminizin sistem tarafından onaylanması için Kayıt Tamamlama ve Onaylama kısmında altta bulunan KAbul Et ve Onayla butonuna basmanız yeterli.  

Onaylanma süreci kısa süre içerisinde sonuçlanacaktır.